hero_bg_image

Fysioterapia

Palvelut

Yleisen syy fysioterapiaan hakeutumiselle on erilaiset niska- ja hartiaseudun kiputilat. Myös ylirasitus, virheasennot sekä toiminnalliset ongelmat ovat tavainomaisia tulosyitä.

Fysioterapiassa arvioidaan yhdessä asiakkaan kanssa hänen toiminta- ja liikuntakykyä sekä terveyttä ja toimintarajoitteita. Fysioterapeuttisen tutkimuksen ja testaamisen jälkeen määritämme yhdessä asiakkaan kanssa kuntoutuksen tavoitteet sekä suunnitelman niiden saavuttamiseksi. Menetelminä käytetään ohjausta, neuvontaa, terapeuttista harjoittelua sekä manuaalista terapiaa.  Fysioterapeuttimme voi auttaa myös apuvälineasioissa.

Fysioterapian tavoitteena on saavuttaa optimaalinen toiminta- ja liikkumiskyky, asiakkaan voimavarat sekä ympäristötekijät huomioiden. Hoidolla pyritään kivun poistamiseen sekä liikunta-, työ- ja toimintakyvyn edistämiseen.

Kelan vaativa lääkinnällinen kuntoutus

Ota yhteyttä puhelimitse ta sähköpostitse mikäli olet oikeutettu Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen palveluihin (yksilöfysioterapia ja allasterapia).

pia.mettovaara (at) fysiome.fi

Neurologinen fysioterapia

Neurologisessa fysioterapiassa tuetaan kuntoutujan itsenäistä selviytymistä ja hyvinvointia sekä arjessa, että elämän eri siirtymävaiheissa. Hoidon tavoitteena on myös edistää yksilön osallistumismahdollisuuksia. Usein taustalla voi olla sairauden tai vamman aiheuttama toimintakyvyn rajoite tai heikentyminen.

Fysioterapian toteutusta suunnitellaan ja tehdään yhdessä asiakkaan, hänen perheensä ja muiden ammattihenkilöiden kanssa.

MDT-terapia eli McKenzie-menetelmä

MDT eli Mekaanin Diagnostisointi ja Terapia eli McKenzie-menetelmä on menetelmä, joka koostuu tarkoin valikoiduista harjoituksista, asennon hallinnan opetuksesta ja liikkeistä. MDT-menetelmää käytetään erityisesti selkärankakipujen tutkimiseen ja hoitamiseen.

Diagnostisointi ja hoito alkaa asiakkaan taudinkuvan määrittelyllä ja fyysisellä tutkimuksella, analysoidaan oireita suhteessa tiettyihin toistettuihin selkärangan liikkeisiin ja pitkäkestoisiin asentoihin. Löydösten perusteella asiakkaalle suunnitellaan yksilöllinen hoito-ohjelma hänen kipunsa, sentralisaatio-ilmiön ja liikkeiden käyttäytymisen perusteella.

McKenzie-menetelmää käytetään tutkittaessa ja hoidettaessa niskan ja selän mekaanisia, asentoperäisiä ja välilevyn aiheuttamia kiputiloja. Menetelmä toimii parhaiten osana välilevyperäisten kiputilojen ja iskiaksen hoitoa.

Vaativa fysioterapia

Vaativa fysioterapia on suunnattu asiakkaille, jotka tarvitsevat monipuolista ja intensiivistä tukea liikkumis- tai toimintakykynsä parantamiseksi tai ylläpitämiseksi. Vaativan fysioterapian tarve arvioidaan aina yksilöllisesti yhdessä fysioterapeutin kanssa.

Varaa hoitoaika

Hoitoajan varaukset ja yleiset tiedustelut puhelimitse ark. klo 8-17 tai sähköisen ajanvarauksemme kautta 24/7.

Tiedustelut sähköpostitse osoitteeseen: yhteys (ät) fysiome.fi